موتور گیربکس جرثقیل سقفی

موتور گیربکس جرثقیل سقفی

موتور گیربکس جرثقیل سقفی

موتور گیربکس جرثقیل سقفی

در جرثقیل سقفی، موتور گیربکس نقش حیاتی و مهمی را ایفا می کند. این موتور با تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی، جرثقیل را در حرکت قرار می دهد. عملکرد آن به این صورت است که با القای جریان در سیم پیچ (استاتور)، شار مغناطیسی تولید می شود که منجر به چرخش روتور می شود. به وسیله گیربکس، نیروی لازم برای حرکت جرثقیل فراهم می شود.

در این بخش از سایت پولاد محرک رایکا مخواهیم درباره موتور گیر بکس جرثقیل سقفی و انواع ان و … صحبت نماییم.

جرثقیل سقفی و موتور گیربکس

در جرثقیل سقفی، برای بالا بردن اشیاء از یک مکانیزم کششی عمودی استفاده می شود و برای حرکت افقی از یک سیستم کالسکه ای بر روی یک یا دو ریل استفاده می کند. موتور گیربکس به صورت عمده به سه روش کنترل می شود: سیمی، ریموت دار و کنترل از راه دور. همچنین، در جرثقیل های بزرگتر از این نوع، کنترل آن با استفاده از کابین و نیروی انسانی ماهر انجام می شود.

باید توجه داشت که این دستگاه با استفاده از طرح ها و اجزا مختلف و مدرن، مانند گیربکس و موتور صنعتی، ساخته می شود. در بازار، انواع مختلفی از جرثقیل سقفی و موتور گیربکس آن وجود دارد. این دستگاه ها به دو دسته تقسیم می شوند: جرثقیل های موبایل که خودرو هستند و جرثقیل های کارگاهی و صنعتی که به عنوان نوع دیگر شناخته می شوند.

موتور گیربکس جرثقیل سقفی به عنوان راهبر جرثقیل سقفی یا موتور گیربکس طولی و عرضی نیز شناخته می شود. برند SEW به عنوان یکی از برندهای معروف در زمینه موتور گیربکس جرثقیل شناخته می شود. همچنین، برندهای دیگری مانند DEMAG و KONECRANE نیز در بازار محبوبیت دارند.

اگر به دنبال خرید موتور گیربکس جرثقیل به صورت نو یا استوک هستید، همراه با لوازم یدکی مانند رکتیفایر، روتور، استاتور، مگنت ترمز، لنت ترمز، گیربکس، شافت و چرخ جرثقیل سقفی، می توانید با ما تماس بگیرید. جهت اشنایی با قطعات یدکی جرثقیل سقفی وارد لینک شوید.

 

 

موتورگیربکس جرثقیل سقفی

 

انواع موتور گیربکس

در جرثقیل سقفی، انواع مختلفی از موتور گیربکس وجود دارند که بر اساس ساختار، به دو دسته حلزونی و کرانیول پینیون تقسیم می شوند.

موتور گیربکس حلزونی به دلیل شکل ظاهری خود که شبیه به حلزون است، به این نام معروف است. این گیربکس از چرخ دنده هایی ساخته می شود که از فسفر برنز و فولاد تشکیل شده اند. طراحی و مدل این گیربکس به گونه ای است که هیچگونه ارتعاش، لرزش و شوکی را تولید نمی کند. به همین دلیل، برای سیستم های دقیق و حساس مانند آسانسور، جرثقیل، خطوط تولید و خطوط مونتاژ استفاده می شود.

موتور گیربکس کرانیول پینیون، به دلیل طراحی خلاقانه ای که دارد، شامل گیربکس های متنوعی است. چرخ دنده های این مدل کاملاً از جنس فولاد سخت کاری شده ساخته می شوند و چرخ دنده اصلی و چرخ دنده ثانویه به صورت عمودی با هم تعامل دارند. اکثر گیربکس ها در دسته کرانیول پینیون قرار می گیرند و به دلیل طراحی مناسب، بیشترین سرعت و بازدهی را به کاربر ارائه می دهند.

راهنمایی و فرایند انتخاب و سفارش موتور گیربکس

در هنگام انتخاب و خرید موتور گیربکس جرثقیل سقفی، نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

  1. توان دستگاه به واحد کیلووات (kW)
  2. سرعت چرخش موتور (RPM) و تعداد دور خروجی (i)
  3. ساختار کلی موتور گیربکس (هالو شافت یا شافت مستقیم)
  4. نوع اتصال (فلنج دار یا پایه دار)
  5. سرعت تکی یا دوگانه
  6. مدل شافت (هزار خار یا تک خار)
  7. اندازه یا سایز شافت
  8. گروه کاری
  9. سطح حفاظت (IP)

تعمیر و رفع مشکلات مختلف موتور گیربکس جرثقیل سقفی

موتور گیربکس جرثقیل سقفی ممکن است با مشکلات و ایرادات مختلفی روبرو شود. در زیر، مشکلات رایج آن را بررسی می کنیم:

– خرابی و سوختن رکتیفایر

– لنت های مصرفی تمام شده

– سوخت رکتیفایر

– بریدن شافت

– شکستن پوسته

– سوختن سیم پیچی موتور گیربکس جرثقیل سقفی

– خرابی روتور

– خوردگی چرخ دنده های گیربکس

بهترین راهکار برای افزایش طول عمر موتور گیربکس

برای افزایش طول عمر موتور گیربکس، بهترین راهکار از استفاده از اینورتر است. اینورتر به شوک و ضربه های شدید در لحظه شروع حرکت جرثقیل جلوگیری می کند.

همچنین، مونتاژ و نصب صحیح موتور گیربکس باعث بهبود کارایی و عملکرد بهتر دستگاه می شود و از خوردگی چرخ دنده و بریدن شافت جلوگیری می کند.

توصیه می شود با شرکت های معتبر همکاری کنید تا از هزینه های بالای تعمیرات و توقف خط جلوگیری شود.

شرکت رامیار در سراسر ایران نصب، راه اندازی و تعمیر موتور گیربکس های مختلف را انجام می دهد و تمامی محصولات و خدمات آن دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد.

بررسی و تنظیم روغن و واسکازین دستگاه با توجه به سنگینی کار و روند کار چرخ دنده ها می تواند عمر گیربکس را افزایش دهد.

در مجموع، خرید صحیح و استفاده از محصولات و مواد با کیفیت مرغوب می تواند عمر دستگاه را افزایش داده و هزینه های تعمیر و نگهداری را کاهش دهد.

قیمت موتور گیربکس

یکی از برندهای مشهور موتور گیربکس ، برند BEVEL است. قیمت این نوع موتور گیربکس بستگی به برند آن دارد. در بازار، بسیاری از افراد آن را به عنوان یک سیستم با چند سطح مخروطی نزدیک به یک لبه واحد شناخته اند. این نوع موتور گیربکس به خصوص برای حرکات چرخشی و استفاده در صنایع نورد و صنعت معدن استفاده می شود و در این زمینه بسیار محبوب است.

همچنین، موتور گیربکس صنعتی یکی از محصولات برجسته در بازار است. این نوع موتور گیربکس برخاستگاه طولانی و پایداری بالایی برخوردار است. به تازگی، نوع های پیشرفته ای از موتور گیربکس های رباتیک با گیربکس خورشیدی به بازار عرضه شده اند که دارای دقت بسیار بالا و اعتماد پذیری قابل قبولی هستند.

 

 

نوشتن یک پیام

Your email address will not be published.

پست مرتبط

تماس و مشاوره رایگان

کلمه کلیدی خود را وارد کنید