جرثقیل چگونه کار می کند؟

جرثقیل چگونه کار می کند؟

جرثقیل چگونه کار می کند؟

جرثقیل چگونه کار می کند؟

جرثقیل چگونه کار می کند؟به بزرگترین ساختمانی که تا به حال دیده اید فکر کنید. آیا امپایر استیت است؟ یا یادبود واشنگتن؟ یا برج شانگهای؟ آیا تا کنون به این فکر کرده اید که این ساختمان های بزرگ چگونه ساخته می شوند؟ به این فکر کنید که برای بالا بردن ستون های سنگین یا قطعات شیشه به ارتفاعات بالا، چه کارهایی لازم است. چگونه مواد مورد نیاز برای ساخت ساختمان به این ارتفاع منتقل می شوند؟

اگر تا به حال مراحل ساخت یک ساختمان را دیده اید، حتماً می دانید که این کار با استفاده از بالابر یا جرثقیل صورت می گیرد. این ماشین های بزرگ برای بلند کردن قطعات سنگین ساختمان و جابجایی آن ها به ارتفاعات بالا استفاده می شوند. در بسیاری از شهرهای بزرگ، جرثقیل ها همانند آسمان خراش ها بخشی از چشم انداز شهر را تشکیل می دهند. اما جرثقیل چگونه کار می کند؟

جرثقیل ها در محل های در حال ساخت و ساز در سراسر جهان دیده می شوند. اگر از محل های ساخت و ساز برج های بلند بازدید کرده اید، احتمالاً جرثقیل های برجی را دیده اید. جهت آشنایی و خرید جرثقیل سقفی وارد لینک شوید.

جرثقیل های برجی در موقعیت ثابتی قرار دارند و بارهای بسیار سنگین را به ارتفاعات بالا منتقل می کنند. بدون آن ها، بلند کردن و جابجایی ابزارها و مواد مورد نیاز برای ساخت برج ها و ساختمان ها بسیار دشوار خواهد بود. ستون های فلزی و بتنی بسیار سنگین تر از آن هستند که کارگران بتوانند آن ها را با استفاده از پله جابجا کنند. آن ها اجسام سنگین را با جرثقیل به بالا می برند و آن ها را با دقت در محل خود قرار می دهند.جهت آشنایی با دسته بندی جرثقیل ها وارد لینک شوید.

مکانیسم بلند کردن جرثقیل

مکانیسم بلند کردن جرثقیل چگونه کار می کند؟ سیستم بلند کردن جرثقیل شامل یک بالابر، طناب یا زنجیر و یک شیار است. بالابر، وسیله ای است که با استفاده از موتور، بار را بالا و پایین می برد. طناب یا زنجیر نیز برای ایجاد استحکام لازم برای بلند کردن بار به کار می رود. شیار، وسیله ای است که طناب یا زنجیر را هدایت می کند و به توزیع یکنواخت بار کمک می کند.

عموماً بالابرها از موتورهای الکتریکی برای تغذیه استفاده می کنند، اگرچه برخی از جرثقیل ها ممکن است از سیستم های هیدرولیک یا پنوماتیک استفاده کنند. موتور با چرخاندن یک گیربکس درام را به حرکت در می آورد و طناب یا زنجیر را به سمت بالا پیچانده می شود. با پیچیدن طناب یا زنجیر به دور درام، بار از روی زمین برداشته می شود. جهت آشنایی با انواع جرثقیل سقفی ها وارد لینک شوید.

طناب یا زنجیر با استفاده از یک قلاب به بار متصل می شود. قلاب برای ایجاد اتصال محکمی بین بار و جرثقیل طراحی شده است و می توان آن را برای تحمل انواع بارها تنظیم کرد.

غلاف نیز یکی از اجزای حیاتی سیستم بلند کردن جرثقیل است. این شیار شامل یک چرخ شیاردار است که روی یک محور چرخش می کند. طناب یا زنجیر از این شیار عبور کرده و با بلند کردن بار، چرخ می چرخد تا کشش روی طناب یا زنجیر حفظ شود.

برای بلند کردن یک جسم، اپراتور جرثقیل باید ابتدا جرثقیل را در موقعیت صحیح قرار دهد. جرثقیل باید پایدار و تراز باشد و بار باید در حد وزن و ظرفیت جرثقیل باشد. سپس اپراتور جرثقیل از کنترل ها برای قرار دادن قلاب روی بار و پایین آوردن آن در محل مناسب استفاده می کند. هنگامی که بار به طور ایمن به قلاب متصل شد، اپراتور جرثقیل با استفاده از بالابر، شروع به بلند کردن بار می کند.

 

 

جرثقیل چگونه کار می کند؟

وظیفه اپراتور

وظیفه اپراتور در اینکه جرثقیل چگونه کار می کند ؟وظیفه اپراتور در هنگام بلند کردن بار با جرثقیل به این صورت است که باید به دقت اطمینان حاصل کند که بار ثابتی را بلند می کند و از چرخاندن یا گردش آن خودداری می کند. اپراتور ممکن است از کنترل های اضافی برای تنظیم سرعت و جهت جرثقیل در هنگام بالا بردن بار، بسته به وزن و ابعاد آن، استفاده کند.

علاوه بر بالابری، جرثقیل ها می توانند از تجهیزات اضافی دیگری نیز برای افزایش قابلیت بلندکردن خود استفاده کنند. به عنوان مثال، برخی از جرثقیل ها می توانند از وزنه های تعادل برای توازن بار و کاهش تنش در ساختار جرثقیل استفاده کنند. در حالی که برخی دیگر ممکن است از جک های هیدرولیک برای بلند کردن بار از روی زمین قبل از انتقال آن به جرثقیل استفاده کنند.

در کل، جرثقیل ها به عنوان ماشین آلات بسیار حیاتی در عملیات بلندکردن و جابجایی بارهای سنگین در صنایع ساختمانی و صنایع سنگین استفاده می شوند. ساختار بالابری جرثقیل از بالابر، طناب یا زنجیر و یک ریل تشکیل شده است و اپراتور باید به دقت اطمینان حاصل کند که بار ثابتی را بلند می کند و از چرخاندن یا گردش آن خودداری می کند. با درک عملکرد جرثقیل ها، می توانیم از دقت و قدرتی که آن ها در عملیات بلندکردن بارهای سنگین به ما می آورند، قدردانی کنیم.

یکی از اجزای حیاتی جرثقیل ها، بوم آن ها است که دسترسی مناسبی را برای بلندکردن و جابجایی اشیا در فواصل طولانی فراهم می کند. بوم معمولاً از جنس فولاد ساخته شده است و قابلیت تمدید و تا شدن را دارد تا بتواند ارتفاع ها و فواصل مختلف بلندکردن را پوشش دهد. بسته به نوع جرثقیل، بوم ممکن است به کابین جرثقیل متصل شده یا بر روی یک سازه جداگانه نصب شود.

نوشتن یک پیام

Your email address will not be published.

پست مرتبط

تماس و مشاوره رایگان

کلمه کلیدی خود را وارد کنید