انواع جرثقیل سقفی سوله

انواع جرثقیل سقفی سوله

انواع جرثقیل سقفی سوله

انواع جرثقیل سقفی سوله

انواع جرثقیل سقفی سوله ، وسایلی هستند که در ارتفاع و نزدیکی سقف ساختمان نصب می شوند و برای جابه جایی بارها در سه محور طولی، عرضی و ارتفاع استفاده می شوند. کاربردهای بسیاری برای جرثقیل های سقفی در سوله ها و انبارها وجود دارد و از جمله مهم ترین آن ها می توان به حمل بار اشاره کرد. استفاده از جرثقیل در این مکان ها بسیار ضروری است زیرا بارهای سنگین و حجیمی وجود دارند که نیاز به نیروی انسانی برای جابه جایی آن ها را برطرف نمی کند. با استفاده از انواع جرثقیل سقفی سوله مناسب، سرعت انجام کارها افزایش می یابد و بازدهی بهبود می یابد.

در ادامه، به معرفی انواع جرثقیل سقفی سوله ، کاربردها و مزایا به طور کامل خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.جهت آشنایی با انواع جرثقیل سقفی ها وارد لینک شوید.

 

 

انواع جرثقیل سقفی سوله

جرثقیل سقفی چیست؟

انواع جرثقیل سقفی سوله ، یک وسیله است که در سالن های سربسته و مسقف نصب می شود و برای جابجایی بارها و کالاهای سنگین استفاده می شود. ساختار انواع جرثقیل سقفی سوله به گونه ای است که قادر به جابجایی انواع بارها و کالاها در سوله ها و انبارهای بزرگ می باشد. این جرثقیل دارای پل یا پل هایی است که روی ریل ها نصب می شوند و بار را در سه جهت (سه بعد) می تواند جابجا کند. جرثقیل سقفی به عنوان تکیه گاه از ساختمان سازه استفاده می کند و به صورت سقفی به آن متصل می شود. این جرثقیل ها در ظرفیت های مختلفی تولید می شوند، برخی از آن ها تا ۲۰ تن بار را حمل می کنند و برخی دیگر دارای ظرفیت ۳۲۰ تن هستند.

انواع جرثقیل سقفی سوله در سوله ها چه کاربردهایی دارد؟ آیا تنها در سوله ها استفاده می شود؟ انواع جرثقیل سقفی سوله برای جابجایی و حمل و نقل انواع بارها و کالاهای سنگین در سوله ها استفاده می شود. سوله ها مکان هایی هستند که بارهای سنگینی را نگهداری می کنند و نیروی انسانی قادر به جابجایی آن ها نیست. بنابراین، جرثقیل سقفی برای تخلیه بار از ماشین های باربری و یا جابجایی کانتینرهای بزرگ استفاده می شود. همچنین، یکی از کاربردهای مهم جرثقیل سقفی سوله، بیرون کشیدن و خارج کردن مهره ها و میخ ها از دستگاه های پرس است. همچنین در خطوط مونتاژ برای جابجایی دقیق و سریع قطعات از جرثقیل سقفی استفاده می شود. به طور کلی، جرثقیل های سقفی نسبت به لیفتراک ها و انواع یدک کش ها کاربرد بیشتری دارند.جهت آشنایی با قطعات جرثقیل سقفی وارد لینک شوید.

مزایای استفاده از جرثقیل سقفی

استفاده از انواع جرثقیل سقفی سوله دارای مزایای فراوانی است. این جرثقیل، هزینه های انجام کار را به طرز قابل توجهی کاهش می دهد. به جای استفاده از چند لیفتراک، جرثقیل سقفی می تواند کارایی بیشتری داشته باشد و در نتیجه باعث صرفه جویی در مصرف سوخت و تعداد نیروی انسانی خواهد شد. علاوه بر این، این جرثقیل قابلیت انجام عملیات در ارتفاعات بالا را داراست و بدون نیاز به مسیر رفت و آمد، از اتلاف وقت جلوگیری می کند.

تنظیم جرثقیل سقفی در هر ارتفاعی امکان پذیر است. این ویژگی باعث می شود که کارفرما و کارگران بتوانند در هر سطحی از آن استفاده کنند. در برخی موارد، لیفتراک ها قادر نیستند بار را به ارتفاع مورد نظر بلند کنند یا از ارتفاعی بیش از ظرفیت خود بار را جابجا کنند، اما در صورت استفاده از جرثقیل سقفی، این محدودیت ها وجود ندارد.

استفاده از انواع جرثقیل سقفی سوله منجر به کاهش خطای انسانی می شود. بالا بردن اجسام سنگین برای نیروی انسانی بسیار دشوار است و این امر ممکن است باعث آسیب به کارگران یا خود کالا شود. با استفاده از جرثقیل سقفی مناسب، این خطرات به طور کلی کاهش پیدا می کند.

هزینه های نگهداری و تعمیر جرثقیل سقفی نسبت به سایر انواع جرثقیل ها کمتر است. این نوع جرثقیل ها به منظور حمل اجسام سنگین در محیط های کارگاهی، سوله ها و کارخانه ها طراحی شده اند و مقاومت بالاتری در برابر آسیب های احتمالی دارند.

جرثقیل سقفی به دلیل حرکت در سه بُعد (طولی، عرضی و ارتفاع)، تمام محیط کار را پوشش می دهد و نیازی به استفاده از بالابرها یا جرثقیل های دیگر نیست. با استفاده از یک جرثقیل سقفی، می تواناجسام سنگین را به طور دقیق و کارآمد جابجا کرد و عملیات بارگیری و تخلیه را سریعتر و بهبود بخشید.

با توجه به مزایایی که نام بردم، استفاده از جرثقیل سقفی می تواند به طور کلی از تولیدی ها، کارگاه ها و محیط های صنعتی بهره برداری بهتری داشته باشد. این امر باعث بهبود کارایی و افزایش ایمنی در عملیات حمل و نقل مواد و جابجایی بار می شود.

انواع جرثقیل سقفی سوله

در بازار، جرثقیل های سقفی کارگاهی در انواع مختلفی تولید و عرضه می شوند. هر یک از این انواع جرثقیل ها ویژگی ها و کاربردهای خاص خود را دارند. جرثقیل یک پل و جرثقیل دو پل از جمله انواع جرثقیل سقفی در سوله ها مورد استفاده قرار می گیرند. در هر سوله، به توجه به عرض دهانه و تناژ بارهای قابل حمل، ممکن است نیاز به یکی از این جرثقیل ها باشد. در ادامه، به معرفی جامع این دو نوع جرثقیل سقفی سوله می پردازیم.

جرثقیل سقفی یک پل

جرثقیل سقفی سوله یک پل، با یک تیر آهن عرضی به نام پل، که روی دو ریل طولی نصب می شود، ساخته می شود. ریل های طولی برای حرکت در جهت طول سوله استفاده می شوند. یک وینچ به پل نصب می شود و این وینچ امکان حرکت عرضی و ارتفاعی را در امتداد پل فراهم می کند. با این روش، این جرثقیل قادر است بخش های مختلفی از سوله را پوشش دهد. جرثقیل سقفی یک پل برای جابجایی بارهایی با حداکثر وزن ۱۵ تن مناسب است و قادر به جابجایی بارهای سنگین تر از این وزن نیست. همچنین وزن و هزینه نگهداری و تعمیر جرثقیل سقفی یک پل نسبت به جرثقیل دو پل، به طور قابل توجهی کمتر است. بنابراین، جرثقیل سقفی یک پل برای سالن هایی با عرض دهانه کمتر از ۲۰ متر مناسب است.

جرثقیل سقفی دو پل

از انواع جرثقیل سقفی سوله ،جرثقیل سقفی سوله دو پل یا جفت پل، دارای دو تیر آهن موازی عرضی به عنوان پل است که در فاصله های معینی از هم روی ریل های طولی قرار می گیرند و کالسکه روی آن ها حرکت می کند. جرثقیل دو پل قادر به حمل و جابجایی بارهایی با حداکثر وزن ۳۲۰ تن است و توان جابجایی آن به طور قابل توجهی بیشتر است. جرثقیل سقفی دو پل دارای وزن بالایی است و طراحی، ساخت و نصبجرثقیل های دو پل نیز بسیار پیچیده است. علاوه بر این، هزینه نگهداری و تعمیر این جرثقیل ها بسیار بالاست. به همین دلیل، جرثقیل سقفی دو پل برای سوله هایی مناسب است که با بارهای بسیار سنگین سروکار دارند. سوله هایی که دهانه آن ها بیشتر از ۲۵ متر است، برای نصب جرثقیل سقفی دو پل مناسب هستند.

نوشتن یک پیام

Your email address will not be published.

پست مرتبط

تماس و مشاوره رایگان

کلمه کلیدی خود را وارد کنید