قطعات جرثقیل سقفی

قطعات جرثقیل سقفی

قطعات جرثقیل سقفی

قطعات جرثقیل سقفی

قطعات جرثقیل سقفی برای دارندگان جرثقیل از اهمیت ویژه ای برخوردارند، زیرا در صورت بروز خرابی یا حادثه، تعویض آنها ممکن است بسیار دشوار یا حتی غیرممکن باشد. برای این منظور، اکثر دارندگان جرثقیل سقفی قطعات جرثقیل سقفی مورد نیاز را در انبارهای خود آماده نگه می دارند. این اقدام، به لحاظ زمانی و تأمین قطعات، از وقوع مشکلات بعدی جلوگیری می کند. یدکی قطعات شامل مواردی نظیر درام، گیربکس، ترمز، مگنت، کمربند جرثقیل و غیره می شوند.

شرکت وزنه گستر آریا با تکیه بر دانش و تجربه جوانان ایرانی، همواره تلاش می کند تا قطعات را تعمیر یا تعویض کند. به علاوه، ما در حال حاضر توانسته ایم قطعات جرثقیل سقفی را بومی سازی کنیم و سعی می کنیم تا بتوانیم هزینه های کمتری را برای صنعتگران ایران ارائه کنیم تا بتوانند با آرامش بیشتری از قطعات یدکی ما استفاده نمایند. جهت خرید و آشنایی با جرثقیل سقفی تک پل وارد لینک داده شده شوید.

در ادامه، قصد داریم وظایف و کاربردهای دقیق تری از قطعات جرثقیل سقفی را شرح دهیم.

 

 

"</p

 

 

گیربکس

گیربکس، یکی از قطعات جرثقیل سقفی است که وظیفه انتقال قدرت به درام و چرخ ها را بر عهده دارد. این سیستم، مقدار مشخصی از دور موتور را از طریق دنده های موجود درون گیربکس به تمامی چرخ ها منتقل می کند. نتیجه این عمل، قابلیت کنترل نیرو و سرعت وسیله را به همراه دارد. وجود گیربکس به شما اجازه می دهد بدون افزایش بیش از حد دور موتور، آن را به صورت دلخواه و مطابق نیاز کنترل کنید. برای خرید جرثقیل سقفی و آشنایی با آن وارد لینک شوید.

قلاب

قلاب، یک وسیله برای گرفتن و بلند کردن بار با استفاده از جرثقیل و سایر تجهیزات بالابر است. این قلاب ها در انواع مختلف تناژ و شکل موجودند و برای بارگیری اشیاء خاص، قلاب های خاصی نیز وجود دارد. قلاب ها جزو قطعات جرثقیل سقفی هستند و کاربرد بالایی دارند. تمام بالابرهای شرکت وزنه گستر آریا به صورت پیش فرض، قلاب استاندارد و با گواهی ساختمانی دارند و تحت گارانتی شرکت جرثقیل سازی وزنه گستر آریا قرار دارند. بعضی از شرکت ها در صورت تغییر ارتفاع یا تناژ بالابر، مجبور به تغییر قلاب جرثقیل می شوند. در صورتی که قلاب استاندارد نباشد، ممکن است با مشکلات مختلفی مواجه شوند. تمام قلاب های شرکت جرثقیل سازی وزنه گستر آریا دارای گواهی ساختمانی هستند.

درام

درام، وسیله ای است که نیرو را به سیم بکسل منتقل کرده و از طریق آن به باری که قرار است بلند شود، منتقل می شود. درام ها در سته بندی قطعات جرثقیل سقفی به درام های ساده و درام های چند لایه تقسیم می شوند. درام جرثقیل اهمیت بسیاری در نگهداری سیم بکسل دارد و در صورت خرابی می تواند باعث فرسایش سیم بکسل شده و حتی به عنوان منشأ حوادث عمل کند. درام جرثقیل معمولاً دارای شیارهای استانداردی هستند تا بین سیم بکسل ها فاصله ای ایجاد کرده و از فرسایش سیم بکسل جلوگیری کنند. با گذر زمان و استفاده از جرثقیل، ممکن است شیارهای موجود در درام جرثقیل خراب شده و باعث فرسایش سیم بکسل ها شوند. این موضوع می تواند در مدت کوتاهی باعث تعویض سیم بکسل جرثقیل شود و به حادثه منجر شود. بررسی درام و نقاطی که قابل رؤیت نیستند، توسط کارشناسان شرکت وزنه گستر آریا در بازرسی های دوره ای انجام می شود.

کوپلینگ

کوپلینگ از قطعات جرثقیل سقفی، جهت انتقال حرکت گردشی و نیروی گشتاوری از یک قسمت به قسمت دیگر، جبران و تاثیر نامی بین ۶۰ تا مهار حرکت محوری شفا و کمک به مهار ارتعاشات حرارت و جریان القایی الکتریکی از یک شهر به شرکت دیگر از موارد کاربرد کوپلینگ می باشد.

الکتروموتور

الکتروموتوراز قطعات جرثقیل سقفی، یک دستگاه است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. در الکتروموتورهای معمول، این تبدیل از طریق تعامل بین میدان مغناطیسی الکتروموتور و جریان نیرویی که در سیم پیچ های درون موتور جریان می یابد، انجام می شود. الکتروموتورها دارای دو قسمت اصلی هستند که شامل استاتور و روتور می باشند. روتور قسمت متحرک و گردان موتور است، در حالی که استاتور قسمت ثابت را شامل می شود که کلاف های سیم پیچی شده را در بر می گیرد.

تابلو برق جرثقیل سقفی

تابلو برق جرثقیل سقفی یکی از اجزای بسیار حیاتی است که باید همواره در شرایط کاری ایده آل باشد. شرکت های سازنده جرثقیل سقفی معمولاً تابلو برق جرثقیل را به صورت کاملاً استاندارد تولید می کنند. از این رو، تلاش می شود با رعایت استانداردهای قطعات جرثقیل، احتمال بروز خرابی را کاهش داد. استفاده از قطعات جرثقیل سقفی اصلی با کیفیت برای جرثقیل بسیار مهم است.

سیم بکسل جرثقیل سقفی

سیم بکسل جرثقیل سقفی از قطعات جرثقیل سقفی نوعی طناب است که از الیاف فولادی ساخته می شود. این سیم بکسل شامل مجموعه ای از سیم ها، لایه های سیم و یک مغز است. الیاف فولادی به صورت مارپیچ به هم تابیده شده و یک طناب را تشکیل می دهند. همچنین، تعدادی طناب نیز به طور مارپیچ به همراه یکدیگر به دور یک مغز تابیده شده و طنابی با قطورت بیشتر را تشکیل می دهند.

سیم بکسل جرثقیل سقفی وزن بار وارد شده را به سیستم وینچ و بالابر منتقل می کند. سیم بکسل با توجه به شرایط کاری، در انواع مختلفی ساخته می شود. انتخاب مناسب ترین سیم بکسل برای جرثقیل بسیار حائز اهمیت است، زیرا هر نوع سیم بکسل جرثقیل سقفی برای شرایط کاری خاصی طراحی شده و توان تحمل بار مشخصی دارد.

لنت ترمز جرثقیل سقفی

لنت ترمز جرثقیل سقفیاز قطعات جرثقیل سقفی یک قطعه درون موتور جرثقیل است که وظیفه انجام عمل ترمز را برعهده دارد. کیفیت لنت ترمز یکی از عوامل بحرانی در ایمنی جرثقیل سقفی است. شرکت های سازنده جرثقیل سقفی براساس طراحی محصولات خود، لنت ترمز و سیستم ترمز منحصر به فرد خود را تولید می کنند.

 

یک کامنت

  1. […] توانید در ادامه با ما همراه باشید. جهت کسب اطلاعات از قطعات جرثقیل سقفی وارد لینک […]

نوشتن یک پیام

Your email address will not be published.

پست مرتبط

تماس و مشاوره رایگان

کلمه کلیدی خود را وارد کنید