جرثقیل سقفی دو پل

جرثقیل سقفی دو پل

جرثقیل سقفی دو پل

جرثقیل سقفی دو پل

در یک جرثقیل سقفی دو پل، دو تیر وجود دارد که پل را تشکیل می‌دهند و از هر طرف توسط یک کامیون انتهایی پشتیبانی می‌شوند. در بیشتر موارد، چرخ دستی و بالابر روی ریلی نصب شده در بالای تیرهای پل کار می کنند. با طراحی پل دوتایی، اگر بالابر بین یا بالای تیرهای متقاطع قرار گیرد، عمق تیر متقاطع را به دست می آورند که در بیشتر موارد ارتفاع قلاب ۱۸ تا ۳۶ اینچ اضافی را فراهم می کند.

جرثقیل های دو پل می توانند از نظر طراحی از بالا یا در حال اجرا باشند. جرثقیل پل دو تیرچه در بالا بیشترین اتاق بالای سر و همچنین بیشترین ارتفاع قلاب را فراهم می کند.

جرثقیل سقفی دو پل برای کاربردهای سنگین که در آن جرثقیل باید ظرفیت های سنگین تر و دهانه های طولانی تری داشته باشد توصیه می شود. به همین دلیل،  اجزای سیستم جرثقیل ، از جمله  بالابر و چرخ دستی ، از نظر طراحی پیچیده‌تر هستند و جرثقیل‌های دوپل را گران‌تر از جرثقیل تک پل می‌کنند.

آنها همچنین به مواد بیشتری برای تیرهای پل و سیستم باند نیاز دارند، بنابراین باید به ساختار پشتیبانی ساختمان توجه بیشتری شود. ممکن است برای کنترل وزن اضافی روی تکیه گاه ها یا فونداسیون ساختمان، نیاز به اضافه کردن ستون های باند یا پشتیبان اضافی باشد.

جرثقیل های دو پل برای بلند کردن بارهای سنگین ایده آل هستند و می توانند در عملیات های پرتکرار از جرثقیل های تک پل استفاده شوند. آنها همچنین می توانند هم در داخل و هم در فضای باز، در یک پل یا راه اندازی زیر بشکه ها استفاده شوند و اغلب در معدن، تولید آهن و فولاد، راه آهن و بنادر کشتیرانی استفاده می شوند.

 

 

 

جرثقیل سقفی دو پل 3

مزایای طرح جرثقیل دو پل

 

  • ارتفاع قلاب بیشتر – بالابر تا چه اندازه از کف بلند می شود (معمولاً ۱۸ تا ۳۶ اینچ بیشتر از تیرهای تکی)
  • هیچ محدودیتی برای حداکثر بازه یا ظرفیت وجود ندارد
  • ایده آل برای تولید و حمل و نقل تجهیزات سنگین
  • ایده آل برای بلند کردن مکرر  بارهای سنگین
  • ویژگی های اضافه شده مانند راهروها و سکوهای تعمیر و نگهداری، کابین ها، قرقره های مغناطیسی و چراغ ها را می توان با طراحی تیر دوتایی اضافه و پشتیبانی کرد.
  • قابل استفاده در کاربردهای داخلی و خارجی، از جمله معدن، آهن و فولاد، راه آهن و بنادر

 

 

جرثقیل سقفی دو پل 2

معایب طرح جرثقیل دوپل

 

  • گران تر به دلیل هزینه های مواد اضافه شده، پشتیبانی ساختاری اضافی و اجزای پیچیده تر جرثقیل
  • هزینه های اضافی مربوط به حمل و نقل و  نصب جرثقیل  در مقابل جرثقیل سقفی تک پل
  • رویکرد قلاب هم برای سفرهای واگن برقی و هم برای سفرهای پل کاهش می‌یابد – به خصوص در جرثقیل‌های دوپل تیر بالا.

 

 جرثقیلی که به ظرفیت بالا، دهانه وسیع یا ارتفاع بالابر نیاز دارد، از طراحی پل دوتایی بهره مند خواهد شد، اما ممکن است هزینه بیشتری برای شما در پیش داشته باشد. جرثقیل های سبک تر که نیاز به ارتفاع قلاب یا ظرفیت یا دهانه های غیرعادی ندارند، می توانند گزینه ارزان قیمتی باشند که به بهبود کارایی و ایمنی تأسیسات تولید یا مونتاژ شما کمک می کند.

 

 

 

 

 

 

پست مرتبط

تماس و مشاوره رایگان

کلمه کلیدی خود را وارد کنید